marți, 18 noiembrie 2008

Ciorba de urzici


George Uba

- Asta nu e treabă de bărbat să cureti urzici. Nu găseai şi tu să faci o altă mâncare în afară de urâcioasele astea de buruieni? M-au înţepat de parcă aş fi vinovat de nu ştiu ce stricăciuni. Nici nu-mi mai simt degetele de atâtea furnicături.
- Lasă că-ţi face bine la reumatism şi o ciorbă de urzici este curată revoluţie pentru organism. Îl înnoieste, barbate! Îţi primeneşte sângele şi te face să fii mai vioi şi mai bine dispus. Mai plin de energie, aşa, ca primăvara!
- Ce vrei să spui? Că nu sunt îndeajuns de activ şi n-am aşa de multe frunze şi flori ca alţii?
- Hai nu te burzului! Ce, după o iarnă posacă nu trebuie să vină trezirea de primăvară? Şi pentru alţii, care se trezesc mai greu, câteva înţepături sunt înviorătoare. Şi, pe urmă, le vine şi cheful de viaţă.
- Uite, asta nu-mi place la tine ca vorbeşti cu subînţelesuri, ca şi când eu n-aş pricepe unde baţi. Spune doamna, aşa, pe şleau: bărbate, eşti ca o iarnă lungă, ce nu vrei să ieşi în primăvară! Şi nici nu-ţi arde să înverzeşti şi să înfloreşti! Nu asta vrei să spui? Ce mă iei pe ocolite?
- De ce cauţi ceartă cu mine? Dacă ţie îţi vine să tragi nişte concluzii, înseamnă că ţi-ai făcut o analiză şi ai găsit ce trebuia. Nu trebuie sa mi le pui mie în socoteală că ţi le-am zis. Ori nu te-ai urzicat cât trebuie!
- Nu duc eu lipsă de înţepături din partea ta. Asta e ciorba mea zilnică. Chestia e că, faci ce faci şi mai dai o tură cu nemulţumirile tale prin curtea mea, de mă faci să mai anunţ o zi de iarnă geroasă în anotimpul meu. Numai eu ştiu de unde vine vântul ăsta rece!
- Îţi spun eu de unde vine: din Siberia ta care nu se dezgheaţă decât cu o ciorbă fierbinte de urzici, facută de doamna ta, care are chef de primăvară, încercă ea o notă mai veselă.
- Mulţumesc. Rămân cu viscolul meu şi cu înţepăturile, că asta merit, după opinia ta.
Şi plecă supărat ca o iarnă mohorâtă, plină de zloată.

Cât costă o ciorba de urzici?

- Vino la masă că e gata ciorba! îl striga doamna celui supărat.
- Nu vin. M-am urzicat prea tare şi mi-a pierit pofta.
- E gustoasă şi e facută şi cu munca ta. Meriţi să o guşti, pentru că e facută în echipa.
- Mersi, dar eu nu sunt aşa de binedispus ca tine, ca să te mai înfloresc puţin. Lasă-mă în Siberia mea, că aşa ai spus.
- Vino şi încălzeşte-te cu ciorba mea, că e făcută cu dragoste. Hai, nu te mai alinta! Nu poţi să refuzi ceva ce îţi ofer cu plăcere, insistă ea.
- Bine vin, dar vreau s-o plătesc, că munca ta totdeauna e mai bine plătită ca a mea.
- Bine, sunt de acord, zise ea întristându-se.
- Dar să ştii că e gustoasă, spuse el, înviorat. Mai pune-mi o farfurie, te rog. Şi ce i-ai mai pus, de este aşa bună?
- Păi i-am pus recunoştinţă, pentru că mi-ai ales-o, ceva răbdare, la cuvintele tale sărace, bucurie de a face pentru tine ceva bun, în ciuda indispoziţiei tale; iertare şi iubire după gust.
- N-am atâţia bani să ţi-o plătesc. E prea scumpă, zise el, intrând în joc.
- Un sărut ajunge, zise ea întinzându-se peste masă. Ţi-l dau eu şi pe urmă o să vezi că o să ai o avere ca să-mi plăteşti tot ce-ţi fac.
Au fost atât de prinşi în plată că amândouă farfuriile s-au vărsat.
- Na, că s-a topit Siberia, zise el sărind în sus ca ars. Dar mi s-a umplut magazia inimii de bogăţii. Chestia este să vrei să le primeşti. Mai ales că vin de sus, din împărăţia dragostei. Să ştii că mai vreau ciorbă de urzici!

George Uba
- absolvent al Facultăţii de Construcţii
- licenţiat în Teologie
- absolvent al cursurilor de consiliere postuniversitare Babes Bolyai
- seminarii de familie şi educaţie în România, Franta, SUA, Spania, Italia, Grecia,Austria